daytime.ro
 
 

Barajul Vidraru

A fost ridicat pe raul Arges in 1965.
 
 
Barajul Vidraru, una dintre cele mai mari structuri de acest gen din Romania, a fost ridicat pe raul Arges in 1965 dupa ce expertii din domeniu au ajuns la concluzia ca acest loc ar fi optim pentru o asemenea constructie.

Urmand indeaproape proiectul realizat de inginerul Radu Priscu, Barajul Vidraru are o inaltime de 166,60 metri, o lungime a coronamentului de 305 metri, o grosime la baza de 25 metri si de 6 metri la coronametru, fiind primul baraj in dublu arc de la noi din tara, construit astfel pentru a face fata presiunii apei.

Totusi, adevarata maiestrie a acestei constructii nu se afla la suprafata, ci in subteran, unde nu toata lumea are acces.
Barajul Vidraru este strabatut de 9 galerii interioare unde sunt amplasate echipamente de masurare si control. Insa, adevarata inima a barajului este centrala subterana situata la baza muntelui in apropierea Cetatii Poienari. Rolul ei este de a pune in miscare apele.

Pentru a ajunge in aceasta lume subterana trebuie sa cobori cu liftul 5 etaje. O data ajuns aici, strabati o galerie lunga de 132 de metri pentru a ajunge in camera masinilor si transformatoarelor de inalta tensiune. Energia electrica produsa aici este trasportata prin cabluri de 220 kV pana la statia de transformare Aref.
In ciuda insemnatatii sale ingineresti, barajul Vidraru nu atrage doar specialistii in inginerie sau constructii, el devenind de-a lungul timpului un loc preferat pentru extremi, aici amenajandu-se cea mai inalta pista de bungee jumping din tara.

Prin urma, indiferent daca sunteti pasionat de inginerie si de constructii inteligente sau preferati sa profitati de zilele calde de vara si sa priviti lumea din alta perspectiva (mai inalta), atunci Barajul Vidraru este obiectivul turistic care va va satisface si nevoia de cunoastere, dar si setea de aventura.

Autor: Mirabela Bendea

Barajul Vidraru, una dintre cele mai mari structuri de acest gen din Romania, a fost ridicat pe raul Arges in 1965 dupa ce expertii din domeniu au ajuns la concluzia ca acest loc ar fi optim pentru o asemenea constructie.

Urmand indeaproape proiectul realizat de inginerul Radu Priscu, Barajul Vidraru are o inaltime de 166,60 metri, o lungime a coronamentului de 305 metri, o grosime la baza de 25 metri si de 6 metri la coronametru, fiind primul baraj in dublu arc de la noi din tara, construit astfel pentru a face fata presiunii apei.

Totusi, adevarata maiestrie a acestei constructii nu se afla la suprafata, ci in subteran, unde nu toata lumea are acces.
Barajul Vidraru este strabatut de 9 galerii interioare unde sunt amplasate echipamente de masurare si control. Insa, adevarata inima a barajului este centrala subterana situata la baza muntelui in apropierea Cetatii Poienari. Rolul ei este de a pune in miscare apele.

Pentru a ajunge in aceasta lume subterana trebuie sa cobori cu liftul 5 etaje. O data ajuns aici, strabati o galerie lunga de 132 de metri pentru a ajunge in camera masinilor si transformatoarelor de inalta tensiune. Energia electrica produsa aici este trasportata prin cabluri de 220 kV pana la statia de transformare Aref.
In ciuda insemnatatii sale ingineresti, barajul Vidraru nu atrage doar specialistii in inginerie sau constructii, el devenind de-a lungul timpului un loc preferat pentru extremi, aici amenajandu-se cea mai inalta pista de bungee jumping din tara.

Prin urma, indiferent daca sunteti pasionat de inginerie si de constructii inteligente sau preferati sa profitati de zilele calde de vara si sa priviti lumea din alta perspectiva (mai inalta), atunci Barajul Vidraru este obiectivul turistic care va va satisface si nevoia de cunoastere, dar si setea de aventura.
 

 

 
|
|